بنلی 180 اس
مطالب مرتبط

بنلی 180 اس | موتورسیکلتی با عملکرد بهینه از کمپانی مشهور بنلی

دسته بندی ها

بدون دسته بندی

زمان مورد نیاز برای مطالعه

6 دقیقه

لوازم یدکی بنلی 180 اس | موتورسیکلتی با عملکرد بهینه از کمپانی مشهور بنلی

موتورسیکلت محبوب بنلی 180 اس

موتورسیکلت بنلی 180 اس (Benelli 180s) با حجم موتور 180 سی‌سی یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌هایی است که امکان پلاک شدن آن نیز در ایران وجود دارد. این موتورسیکلت متعلق به یکی از قدیمی‌ترین و برترین شرکت‌های سازنده موتورسیکلت در جهان است. بنلی یک شرکت ایتالیایی است و از سال 2005 تحت مالکیت گروه موتور سیکلت ژجیانگ کیانجیانگ چین درآمده است.

موتورسیکلت‌ بنلی 180 اس؛ یک موتورسیکلت محبوب در ایران

بسیاری از افراد به موتورسیکلت‌های سنگین علاقه‌مند هستند. موتورسیکلت‌هایی با حجم موتور بالای 250 سی‌سی در ایران پلاک نمی‌شوند، اما یکی از بهترین موتورسیکلت‌های جایگزین برای موتورسیکلت‌های سنگین، بنلی 180 اس است. این موتورسیکلت ظاهری عضلانی دارد و سواری تند و تیزی به شما می‌دهد. در این موتورسیکلت خبری از صفحه نمایش آنالوگ نیست و به جای آن از یک مانیتور دیجیتالی استفاده شده‌ است. انجین این موتورسیکلت 17.8 اسب بخار قدرت و 14 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس 6 سرعته این موتورسیکلت با زنجیر به چرخ عقب متصل می‌شود. این مدل در کنار هندا کلیک ۱۵۰ اصلی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های بازار ایران هستند. لوازم یدکی اصلی این موتورسیکلت در موتور 360 به شما ارائه می‌شوند.

انواع لوازم یدکی بنلی 180 اس

لوازم یدکی بنلی 180 اس در کارکرد سیستم‌های مختلف آن تاثیر دارند. استفاده از لوازم یدکی مناسب می‌تواند هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری موتورسیکلت را کاهش داده و به بهبود عملکرد آن کمک کنند. یک قطعه اورجینال به حفظ امنیت و طول عمر قطعات داخلی موتور کمک می‌کند. در ادامه با برخی از این قطعات آشنا می‌شویم.

لنت ترمز

سیستم ترمز یکی از مهم‌ترین سیستم‌های وسایل نقلیه است. در موتورسیکلت بنلی 180 اس، این سیستم به شیوه دیسکی استفاده می‌شود. یک دیسک فلزی به لاستیک ها متصل است. با فشردن دسته ترمز لنت وارد عمل شده و از حرکت جلوگیری می‌کند. در حقیقت با تبدیل نیروی حرکتی به نیروی حرارتی و ایجاد اصطکاک، موتورسیکلت از حرکت باز می‌ایستد.

استارت موتورسیکلت بنلی 180 اس

برای حرکت کردن موتورسیکلت به فرآیند احتراق نیاز داریم. برای به حرکت درآمدن پیستون درون سیلندر، به احتراق سوخت نیاز است. زمانی که شما سوئیچ را چرخانده و به اصطلاح استارت می‌زنید، جرقه ایجاد شده در اثر این عمل موجب شروع فرآیند احتراق می‌شود. استفاده از استارت بی‌کیفیت می‌تواند به انجین آسیب برساند. امروزه برخی موتورسیکلت‌ها مانند هندا کلیک 150 اصلی، مجهز به استارت کی‌لس شده‌اند. در این سیستم جدید دیگر نیازی به سوئیچ نیست و فقط با در دست داشتن ریموت می‌توانید موتور را روشن کنید.

بنلی 180 اس

ترموستات بنلی 180 اس

یکی از اجزای اصلی رادیاتور موتورسیکلت، ترموستات است. این قطعه وظیفه کنترل دما را دارد. اگر دمای رادیاتور از حد معمول بیشتر شود، ترموستات به کار افتاده و فن رادیاتور را فعال می‌کند؛ زمانی که دمای رادیاتور به حالت مطلوب برگشت ترموستات فرمان خاموش شدن فن را صادر می‌کند. اگر ترموستات دچار ایراد شود، موتور داغ می‌کند و به قطعات داخلی آن آسیب می‌رسد.

بوبین موتور

بوبین‌ در واقعی یک سیم‌پیچ است که به فلکه برق متصل می‌شود. وظیفه آن تولید برق لازم در موتورسیکلت است. در موتورسیکلت‌هایی مانند بنلی 180 اس که حتی نمایشگر هم دیجیتالی است، تهیه و توزیع صحیح برق اهمیت بالایی دارد. برق تولید شده توسط بوبین برای روشن کردن چراغ‌ مه شکن، نمایشگر، چراغ ترمز و فلاشرهای راهنما استفاده می‌شود.

زنجیر تایم

زنجیر تایم، میل لنگ و میل سوپاپ را به هم متصل می‌کند تا ورود هوا و سوخت به پیستون بدون مشکل انجام شود. با کمک این قطعه، موتور می‌تواند به‌طور مداوم فعالیت کند. نوسانات دمایی و فشاری به این قطعه آسیب وارد می‌کند. همچنین زنجیر تایم باید بررسی شده و به موقع تعویض شود. شما می توانید این لوازم یدکی موتورسیکلت بنلی 180 اس را در موتور 360 را خریداری کنید.

لوازم یدکی موتورسیکلت

سنسور اکسیژن

برای این که نیاز به پیاده شدن از موتورسیکلت برای چک کردن قطعات از بین برود، از سنسورهای مختلفی استفاده می‌شود. سنسورها اطلاعات را دریافت کرده و به کامپیوتر موتورسیکلت ارسال می‌کنند. در موتورسیکلت‌های انژکتوری مانند بنلی 180 اس و هندا کلیک 150 اصلی، اطلاعات پس از ارسال به کامپیوتر پردازش شده و اطلاعات لازم برای موتورسوار به نمایش در می‌آيد. سنسور اکسیژن یا همان سنسور لامبدا با اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در سوخت، به کنترل مصرف آن کمک می‌کند. این سنسور همچنین در کاهش آلاینده‌های سوختی و بهبود راندمان موتور نقش دارد.

فلاپ بنلی 180 اس

فلاپ‌ها قاب‌هایی پلاستیکی هستند که از ورود گرد و غبار به قطعات داخلی موتور جلوگیری می‌کنند. این قطعات در بخش‌های مختلف بدنه به کار رفته و اولین سپر محافظتی موتورسیکلت هستند. این قطعات در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود آن‌ها را از موتور 360 تهیه کنید؛ موتورسیکلت هندا کلیک 150 اصلی یکی از محصولات بی‌رقیب در زمینه تنوع رنگ و مدل فلاپ است. همچنین بنلی 180 اس که در دسته موتورهای اسپرت قرار دارد را می‌توان با نصب فلاپ‌های باله ای زیباتر کرد. پیشنهاد می‌کنیم از تنوع این محصول در موتور 360 دیدن کنید.

بنلی 180 اس

فیلتر روغن

برای حفظ موتور در برابر آلاینده‌های مضر باید از یک فیلتر روغن باکیفیت استفاده کرد. فیلتر روغن از ورود باقیمانده احتراق به موتور جلوگیری می‌کند. اگر روغن به خوبی تصفیه شود، فرآیند احتراق به درستی صورت گرفته و در عملکرد موتور هیچ اختلالی ایجاد نخواهد شد. استفاده از فیلتر روغن بی‌کیفیت موجب آسیب به پیستون‌ها شده و هزینه سنگین تعمیر انجین را به موتورسوار تحمیل می‌کند. این لوازم یدکی موتورسیکلت بنلی 180 اس، برای عملکرد صحیح نقش حیاتی دارد.

کمک فنر

کمک فنرها در موتورسیکلت نیروی ناشی از رفتن روی دست‌اندازها را جذب می‌کنند. این قطعات اهمیت بسیار بالایی در کارکرد موتورسیکلت و تامین امنیت موتورسوار دارند و خرابی آن‌ها می‌توانند باعث بروز صدمات و حوادث مختلف ناشی از عدم تعادل شود. هر کمک فنر خود دارای چندین قطعه است که از میان آن‌ها می‌توانیم میل کمک، ضربه‌گیر، پایه کمک، توپی سر کمک، سوپاپ و... را نام ببریم.

بنلی 180 اس

فیلتر هوا

وظیفه فیلتر هوا جمع‌آوری ذرات گرد و غبار است که در هوا پیدا می‌شوند. حشرات و ریزگردها از انواع این ذرات هستند. فیلتر هوا در قسمت جلویی موتورسیکلت نصب شده و تصفیه هوای ورودی به موتور به عهده آن است. فیلتر هوا مانند ریه عمل می‌کند و هوای پاک و مطلوب را به موتور تحویل می‌دهد. هوای تصفیه شده در فرآیند احتراق سوخت مصرف می‌شود؛ همچنین برای خنک کردن موتور و به حداقل رساندن استفاده از فن، از هوا استفاده می‌شود. عدم تعویض فیلتر هوا در زمان مناسب و یا استفاده از فیلتر بی‌کیفیت موجب آسیب دیدن موتور و به اصطلاح خفه کردن می‌شود.

سنسور دریچه گاز

موتورسیکلت‌های جدید به سیستم انژکتور مجهز شده‌اند. آن‌ها دارای سنسورهای مختلفی هستند که اطلاعات مهمی را از سیستم‌های مختلف جمع‌آوری کرده و در اختیار کامپیوتر موتورسیکلت قرار می‌دهند. یکی از سنسورهای مهم در موتورهای بنلی 180 اس، سنسور دریچه گاز است. این لوازم یدکی موتورسیکلت بنلی 180 اس به تنظیم جریان سوخت و هوای موتور کمک می‌کند. هر گونه خرابی این سنسور می‌تواند باعث مشکلاتی مانند کاهش راندمان و افزایش مصرف سوخت شود.

بنلی 180 اس

رینگ‌ بنلی 180 اس

هر چرخ موتور سیکلت از دو بخش اصلی رینگ و لاستیک تشکیل می‌شود. معمولا طراحی رینگ‌ها در موتورسیکلت‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد. اما به‌طور کلی، رینگ قطعه‌ای است که لاستیک بر روی آن سوار می‌شود و تایر می‌تواند حرکت چرخشی داشته باشد. رینگ‌ها از نظر مقاومت و سایز با هم تفاوت دارند. استفاده از رینگ‌های با کیفیت به یک سواری بهتر کمک می‌کند. بنلی 180 اس ظاهری اسپرت دارد و رینگ‌ها جلوه زیبایی به این موتورسیکلت می‌بخشند.

بنلی 180 اس

سیلندر اصلی

سیلندر اصلی یک قطعه استوانه‌ای شکل است که پیستون را در خود جا داده است. با احتراق پیستون درون سیلندر موتور سیکلت شروع به حرکت می‌کند و نیروی به وجود آمده به شاتون و سپس میل لنگ می‌رسد. با توجه به این که سه شمع روی تک سیلندر بنلی 180 اس به کار رفته است، دور موتور به خوبی بالا می‌‌رود؛ این طراحی باعث شده تا مصرف سوخت به حد مطلوب برسد. سیلندر از مهم‌ترین لوازم یدکی بنلی 180 اس است. موتور 360 با ایجاد همکاری میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی لوازم یدکی، محصولات مناسب و باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

مزایای خرید لوازم یدکی بنلی 180 اس از موتور 360

موتور 360 یکی از برترین و معتبرترین تامین‌کنندگان لوازم یدکی موتورسیکلت‌های برندهای متفاوت در ایران است. مجموعه ما با برقراری ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان داخلی و خارجی، لوازم یدکی موتورسیکلت‌های گوناگون از جمله هندا کلیک 150 اصلی و بنلی 150 اس را بدون هیچ‌گونه واسطه و به‌طور مستقیم به فروش می‌رسانیم. در ادامه با برخی از مزایای خرید از موتور 360 آشنا می‌شوید.

تنوع بالای لوازم یدکی

یکی از اهداف اصلی ما در موتور 360 تامین دامنه گسترده‌ای از لوازم یدکی موتورسیکلت بنلی 180 اس است تا مشتریان بتوانند بدون واسطه و به‌طور مستقیم، در سریع‌ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را تنها از یک سایت خریداری کنند. با وجود تنوع بالا، تمامی کالاهای ما اصل هستند و ارسال سفارشات در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌‌شود.

پشتیبانی شبانه‌روزی

همکاران ما در مجموعه موتور 360 آماده هستند تا 7 روز هفته به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. موتور 360 یک سایت حرفه‌ای با فرآیند ثبت سفارش آسان است. جایی برای نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید. در صورت بروز هرگونه مشکل همکاران ما در مجموعه آماده هستند تا با صبر و حوصله شما را در روند حل مشکل یاری کنند.

خرید لوازم یدکی اورجینال موتور بنلی 180 اس

ما در موتور 360 بسیاری از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین لوازم یدکی موتورسیکلت بنلی 180 اس را برای شما گردآوری کرده‌ایم. از جمله این محصولات می‌توانیم به سنسور اکسیژن، فلاپ، لنت، سنسور دریچه گاز، رینگ و... اشاره کنیم. شما می‌توانید به صفحه قطعه مورد نظر خود در سایت ما بروید و سفارش خود را برای خرید ثبت کنید.

برچسب ها :
با ما ایمن و لوکس برانید.