لوازم یدکی پالس135 باجاج اصلی
مطالب مرتبط

پالس 135 از پرطرفدارترین موتورسیکلت‌های اقتصادی

دسته بندی ها

بدون دسته بندی

زمان مورد نیاز برای مطالعه

6 دقیقه

پالس 135 | موتور سیکلتی که برای مسیرهای درون شهری بهترین گزینه است

استقبال بالایی برای خرید موتور سیکلت BAJAJ PULS 135CC وجود دارد

موتور سیکلت پولسار یا Bajaj pulsar که در بازار ایران آن را با عنوان پالس می‌شناسند، محصول کشور هند است. مدل‌های سری پولسار در حال حاضر در پنج مدل ۲۵۰، ۲۰۰، ۱۶۰، ۱۵۰و ۱۲۵ سی‌سی در هند تولید و وارد ایران می‌شود. مدل‌های ۱۳۵، ۱۸۰و ۲۲۰ سی‌سی نیز که در گذشته تولید می‌شدند. هم‌اکنون در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مدل‌های پرطرفدار موتور سیکلت‌های پالس، 135 است که علاقه‌مندان به موتورسواری آن را با کیفیت ساخت بی‌نظیر، شتاب و قدرت بی‌همتا در کلاس خود، طرح بدنه عضلانی و همینطور سواری راحت می‌شناسند. در این مطلب از وب سایت موتور 360 قصد داریم شما را با مشخصات ظاهری، فنی و لوازم یدکی ضروری برای این موتور سیکلت آشنا کنیم.

لوازم یدکی پالس135

مشخصات ظاهری موتورسیکلت پالس 135

اولین موردی که BAJAJ PULS 135CC را در مقایسه با دیگر محصولات باجاج در ایران متمایز می‌کند، طراحی ظاهری این محصول و به خصوص حالت خاص نمای روبرو، چراغ‌های دوگانه و همینطور فلاپ‌های اطراف انجین هستند. تمامی این خصوصیات ظاهری در کنار یکدیگر شمایلی اسپرت و مهیج را شبیه به موتورهای مسابقه‌ای برای موتورسیکلت پالس 135 فراهم کرده‌اند.

در صورتی که از نمای روبرو به این موتور نگاه کنید متوجه چراغ‌های دو گانه کوچکی می‌شوید که تا حدی شبیه به چشم طراحی شده‌اند و به احتمال بسیار توجه شما را جلب خواهند کرد. حال می‌خواهیم یک حقیقت جالب را در خصوص طراحی ظاهری موتور سیکلت Bajaj pulsar 135 به شما بگوییم.

در صورتی که از علاقه‌مندان به فیلم‌های سینمایی علمی تخیلی باشد، به احتمال فراوان با مشاهده طراحی ظاهری این موتور به یاد کاراکتر بامبل بی در مجموعه فیلم‌های تبدیل شوندگان خواهید افتاد و به نظر می‌آید که این نوع از طراحی عمدی بوده است و طراحان قصد داشته‌اند تا با به کار بردن چنین ترفندی، حسی خوشایند را برای بینندگان به وجود بیاورند. در نمای کناری موتور سیکلت پالس 135 شاهد استفاده از اشکال هندسی مدرن با خطوط و زوایای شکسته هستیم که جلوه‌ای تماما اسپرت و عضلانی برای این موتور سیکلت خلق کرده‌اند؛ به خصوص نواحی اطراف باک یا پنل‌های دو طرف صندلی از این حیث بسیار زیبا و هیجان برانگیز طراحی شده‌اند.

طراحی صفحه کیلومترشمار در موتور سیکلت پالس 135

یکی دیگر از نکات جالب در خصوص طراحی ظاهری موتور BAJAJ PULS 135CC مربوط به صفحه کیلومتر شمار این وسیله نقلیه می‌شود. به طور کلی صفحه کیلومتر شمار این موتور به شکل سه گانه و تلفیقی از نمایشگرهای دیجیتال و آنالوگ طراحی شده که فرمی نسبتا متقارن و مهیج را برای علاقه‌مندان به موتورسواری فراهم کرده است.

لوازم یدکی پالس135 اصلی

در صفحه کیلومتر شمار موتور پالس اطلاعات زیر قابل مشاهده هستند:

  • دور موتور
  • سرعت
  • میزان سوخت
  • نشانگرهای مربوط به روغن
  • باتری
  • چراغ چک
  • ساعت
  • اطراف صفحه کیلومتر با استفاده از فیبر کربن تزئین شده است

نکاتی در خصوص سایر جنبه‌های طراحی موتور سیکلت پولسار 135

به طور کلی سبک طراحی مبنع اگزوز، فلاپ پایین بدنه و جاپاها و دیگر المان‌های این قسمت در نوع خود بی‌نظیر است. با این وجود زمانی که شما به بخش عقب این وسیله نقلیه نگاه می‌کنید، شاهد طرح دوگانه چراغ‌ها هستید که اصولا تاثیر چندان منفی را بر روی ظاهر این موتور سیکلت نمی‌گذارد.

نکته دیگری که باید در خصوص طراحی ظاهری موتور BAJAJ PULS 135 یادآور شویم این است که نشیمنگاه سرنشین در ارتفاعی بالاتر از موتورسوار قرار دارد و اندکی کوچک به نظر می‌آید. در مجموع می‌توانیم بگوییم که این سبک از طراحی بسیار زیبا، مهیج و تحسین‌برانگیز است و در مقایسه با دیگر موتورهای هم‌رده‌ای که می‌توانید در این کلاس ببینید، پرستیژ بالاتر و همینطور هیجان به مراتب بیشتری را برای مالک خود به ارمغان خواهد آورد.

بررسی مشخصات فنی موتور Puls 135

لازم به ذکر است که موتور سیکلت Puls 135 از همان انجین پالس ان اس ۲۰۰ استفاده می‌کند با این تفاوت که به سیستم انژکتور مجهز شده و توانایی فنی آن اندکی ارتقا یافته است؛ در نتیجه عملکردی نرم‌تر و سواری چابک‌تری را ارائه می‌دهد.

این پیشرانه از نوع تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ به حجم 199.5 سی سی با توان ۲۴.۵ اسب بخار در ۹۷۵۰ دور در دقیقه و بیشینه گشتاور ۱۸.۶ نیوتون متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه است که نیروی خروجی آن به وسیله یک گیربکس شش سرعته و مکانیزم زنجیر به سوی چرخ عقب ارسال می‌شود.

توان خروجی این پیشرانه حدود یک اسب بخار بیشتر از پالس NS200 بوده و حدود 0.3 نیوتن متر نیز با افزایش گشتاور روبرو شده است. تکنولوژی استفاده از سه شمع نیز در این انجین همچنان پابرجاست. شتاب ۰ تا ۶۰ پالس صد و سی و پنج حدود ۵.۲ ثانیه بوده و این زمان برای شتاب ۰ تا ۸۰ حدود ۱۰ ثانیه به طول خواهد انجامید. حداکثر سرعت عملی این موتورسیکلت ۱۶۵ کیلوگرمی نیز حدود ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

قطعات یدکی پالس135 اصلی

موتور سیکلت پالس از استارت برقی بهره برده و به سیستم خنک کننده آبی مجهز شده است. سیستم تعلیق در جلو از نوع تلسکوپی به همراه بوش ضدسایش بوده و در عقب از یک کمک فنر گازی بهره برده شده است. مخزن سوخت pulse 135 برابر با ۱۳ لیتر گنجایش داشته و متوسط مصرف بنزین آن حدود ۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

به طور میانگین شما می توانید با یک باک سوخت پر چیزی در حدود ۳۰۰ کیلومتر را با این موتورسیکلت بپیمایید. ترمزهای دیسکی ۳۰۰ میلیمتری دوگانه در جلو و ۲۳۰ میلیمتری عقب نیز به سیستم ترمز abs مجهز بوده و به خوبی قادر به متوقف کردن این موتورسیکلت خواهند بود.

چرا نیاز به خرید لوازم یدکی اصل برای موتور BAJAJ PULS 135 وجود دارد؟

به طور کلی سلامت شما و سرنشینان موتور سیکلت از هر چیزی دیگری مهم‌تر است و در واقع می‌توان گفت که این مهم‌ترین علتی است که شما باید به خاطر آن به سراغ خرید قطعات اصل و باکیفیت برای موتور سیکلت خود بروید. از طرفی دیگر دوام، استحکام و مقاومت مشخصه‌هایی هستند که یک قطعه یدکی خوب را مشخص می‌کنند و به شما این اطمینان را می‌دهند که لوارم یدکی در طول زمان کیفیت خود را حفظ می‌کنند و آزمون زمان را به خوبی می‌گذارنند. شاید در کوتاه مدت قطعات اصل و غیر اصل عملکرد یکسانی داشته باشند اما این زمان است که کیفیت برتر را مشخص می‌کند.

تعمیر مداوم موتور سیکلت امری خسته‌کننده و آزاردهنده است، به ویژه در مواقعی که مجبور هستید هر بار قطعه‌ای به خصوص را عوض کنید. این شرایط زمانی به وجود می‌آید که از قطعاتی بی‌کیفیت و تقلبی استفاده کرده باشید. ضمنا تعمیرات مداوم موتور سیکلت پالس 135 چند هزینه را به شما تحمیل خواهد کرد؛ هزینه قطعاتی که باید مجددا تهیه کنید، هزینه اجرت مکانیک که هر روز در حال بیشتر شدن است و از همه مهم‌تر وقتی است که تلف می‌شود.

لوازم اورجینال پالس135

سایر دلایل اهمیت خرید لوازم یدکی اصل برای موتور BAJAJ PULSE 135CC

به غیر از تولیدکننده اصلی لوازم یدکی، تولیدکنندگان بسیاری در بازار وجود دارند که با برندهای بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. انتخاب یک جایگزین برای قطعه اصلی می‌تواند کار زمان بر و طاقت فرسایی باشد (آن هم در شرایط فعلی بازار ایران)، چرا که باید در مورد برندهای دیگر اطلاعات لازم در مورد قیمت و کیفیت را بدست آورید. شما می‌توانید با تهیه لوازم یدکی مطمئن و اصلی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها از مجموعه‌هایی مانند موتور 360 صرفه‌جویی زیادی در زمان خود کنید و استرس خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. به این منظور کافی است به سراغ تولیدکننده اصلی، نمایندگان رسمی و فروشگاه‌های معتبر آن‌ها رفته و قطعه مورد نظر خود را تهیه کنید.

اصلی‌ترین لوازم یدکی pulse 135cc شامل موارد زیر هستند:

  • اهرم کلاچ
  • اهرم ترمز جلو
  • دسته گاز
  • اهرم کوتاه دستی
  • دستگیره سواری
  • قفل دریچه گاز
  • پدال ترمز عقب
  • چرخ‌دنده Shifter
  • سوئیچ موتور
  • باک سوخت

لوازم پالس135 باجاج موتور اصلی

خرید قطعات یدکی اورجینال موتور puls 135 از مجموعه موتور 360

موتورسیکلت باجاج پالس 135 از پرطرفدارترین موتورسیکلت‌های اقتصادی در ایران است و در مقایسه با برندهای دیگر، لوازم یدکی آن با تعداد بالاتری در بازار یافت می‌شود. اما این لوازم یدکی با برندهای مختلف و با کیفیت‌هایی متفاوت در بازار موجود است. در نتیجه در زمان خرید لوازم یدکی این موتورسیکلت توصیه می‌کنیم لوازم یدکی اورجینال را خریداری کنید. یکی از مراکز برتر عرضه انواع لوازم یدکی موتور سیکلت، موتور 360 است. شما می‌توانید قطعات یدکی BAJAJ PULS 135CC را با تضمین کیفیت و قیمت خریداری کنید. در مجموعه ما این قطعات با تحویل اکسپرس به دست شما می‌رسند.

سوالات متداول

قیمت لوازم یدکی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

فروشنده لوازم یدکی، کیفیت به کار رفته در ساخت، نوع کالا و ارزهای خارجی از جمله عوامل موثر بر قیمت لوازم یدکی موتور سیکلت bajaj pulse 135 هستند.

مهم‌ترین نکات در زمان خرید لوازم یدکی پالس 135 کدام موارد هستند؟

برند تولیدکننده، اصالت قطعه، ضرورت آکبند بودن قطعه انتخابی، سلامت فیزیکی قطعه و بسته‌بندی آن و توجه به برچسب قیمتی از جمله این موارد هستند.

برچسب ها :
با ما ایمن و لوکس برانید.