یاماها ان مکس 155
مطالب مرتبط

یاماها ان مکس 155 | طراحی مدرن،با موتور پرقدرت

دسته بندی ها

بدون دسته بندی

زمان مورد نیاز برای مطالعه

7 دقیقه

یاماها ان مکس 155 | موتورسیکلتی با طراحی مدرن، موتور پرقدرت و امکانات فراوان

موتور YAMAHA NMAX 155 در کانون توجه علاقه‌مندان به موتورسواری است

یاماها NMAX یکی از محصولات بسیار جذاب کمپانی یاماها است که برای نخستین بار در سال 2015 میلادی روانه بازارهای بین‌المللی شد و به ویژه در کشورهای آسیایی طرفداران زیادی پیدا کرد. مدل ۲۰۲۴ این موتور یعنی YAMAHA NMAX 155 به‌دلیل طراحی مدرن، موتور پرقدرت و امکانات فراوان، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به موتورسواری را به خود جلب کرده‌ است و به علت داشتن یک موتور قدرتمند و مصرف سوخت کم، یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه در شهرهای پرترافیک و پرجمعیت به شمار می‌آید. در این مطلب از وب سایت موتور 360 قصد داریم شما را با مشخصات فنی، آپشن‌های رفاهی و همینطور قطعات یدکی این موتور سیکلت آشنا کنیم.

لوازم یدکی یاماها

بررسی مشخصات فنی موتورسیکلت یاماها ان مکس 155

به طور کلی موتور سیکلت یاماها ان مکس 155 در طبقه‌بندی اسکوترها قرار می‌گیرد و یک موتور 4 زمانه، یک سیستم تعلیق تلسکوپی در جلو و همینطور یک سیستم تعلیق آونگی در عقب دارد. تفاوتی ندارد که که می‌خواهید در یک شهر شلوغ موتورسواری کنید و یا در جاده‌های برون شهری؛ به هر روی بهترین موتور برای شما از نظر صرفه اقتصادی و عملکردی همین YAMAHA NMAX خواهد بود. موتور YAMAHA N MAX 155 بلو کر یا Blue core است.

به این معنا که با داشتن حجم موتوری در حدود 155 سانتی‌متر مکعب، صدا و مصرف کمی‌داشته اما شتاب آن بالا است. یاماها 155 طی هر 40 کیلومتر فقط یک لیتر بنزین می‌سوزاند و علاوه بر اینکه هزینه سوخت پایینی دارد، از نظر زیست محیطی هم کربن دی اکسید بسیار کمی‌را وارد فضای اتمسفر کره زمین می‌کند.

از مهم‌ترین مشخصات فنی Yamaha nmax 155 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوع موتور: موتور SOHC چهار زمانه، ۴ سوپاپ و مجهز به سیستم خنک‌کننده
  • سیلندرها: تک سیلندر
  • حجم موتور:۱۵۵ سانتی‌متر مکعب
  • حداکثر قدرت: ۱۵٫۴ اسب بخار/ ۸۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۳٫۹ نیوتن‌متر / ۶۵۰۰ دور در دقیقه
  • سیستم استارت: برقی
  • سیستم روغن‌کاری: سیستم تر
  • ظرفیت مخزن روغن موتور: ۱ لیتر
  • سیستم تامین سوخت: انژکتوری
  • نوع کلاچ: خشک، گریز از مرکز، کفشی
  • نوع گیربکس: اتوماتیک V-belt
  • سیستم تعلیق جلو: تلسکوپی
  • سیستم تعلیق عقب: آونگی
  • ترمز جلو: ترمز دیسکی تکی هیدرولیک
  • ترمز عقب: ترمز دیسکی تکی هیدرولیک
  • TCI
  • باتری:YTZ6V
  • ظرفیت مخزن سوخت: ۷.۱ لیتر

موتور YAMAHA NMAX 155 طراحی ظاهری مدرن و چشم‌نواز دارد

یکی از نقاط قوت موتور یاماها ان مکس 155 طراحی منحصر‌به‌فرد و مدرن است که شما می‌توانید این مساله را به وضوح در طراحی آن مشاهده کنید. برای نمونه خطوط و انحنای بدنه باعث شده‌اند تا این موتور علاوه بر داشتن ظاهری قدرتمند، ظرافت و اسپرت بودن خود را هم به خوبی حفظ کند. نکته جالب دیگری که در خصوص طراحی خاص این موتور باید به شما یادآور شویم، استفاده از چراغ‌های ال ای دی در عقب و جلو است که به هرچه بهتر دیده شدن یاماها 155 در طول شب کمک فراوانی می‌کند. به همین خاطر هم می‌توانیم این موتور سیکلت را جزو برترین موتورسیکلت‌های شهری بدانیم.

ضمنا طراحی آیرودینامیکی بدنه موتورسیکلت سبب شده که مقاومت آن در برابر باد، نسبت به مدل‌های قبلی بیشتر شود. طراحی ارگونومیک شاسی هم باعث می‌شود که موتورسوار حین رانندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک، احساس راحتی و کنترل بیشتری داشته باشد.

برجسته‌ترین خصوصیات ظاهری Yamaha NMax به شرح زیر هستند:

  • وزن: ۱۳۱ کیلوگرم
  • طول x عرض x ارتفاع: ۱,۹۳۵میلی‌متر × ۷۴۰ میلی‌متر × ۱,۱۶۰ میلی‌متر
  • ارتفاع صندلی: ۷۶۵ میلی‌متر
  • کمینه فاصله از زمین: ۱۲۵ میلی‌متر
  • لاستیک جلو: لاستیک تیوبلس ۱۱۰/۷۰-۱۳M/C 48P
  • لاستیک عقب: لاستیک تیوبلس ۱۳۰/۷۰-۱۳M/C 63P
  • چراغ‌های جلو و عقب: LED

دلایل خرید قطعات یدکی اصل برای موتورسیکلت یاماها ان مکس 155

به طور کلی لوازم یدکی را می‌توان از مهم‌ترین اجزای هر وسیله نقلیه‌ای مانند موتورسیکلت دانست که کاربران به منظور حفظ سلامت و همینطور افزایش طول عمر وسیله نقلیه خود باید برترین نمونه‌های آن‌ها را از مراجع قابل اطمینان خریداری کنند. در صورتی که شما یک موتورسوار هستید و در طی روز به دفعات از موتور یاماها ان مکس خود استفاده می‌کنید، باید نکات مربوط به خرید لوازم یدکی اورجینال را برای این مدل از موتورهای یاماها را بشناسید. چرا که تهیه ابزار و وسایل اصل علاوه بر اینکه می‌تواند طول عمر موتور شما را افزایش دهد، راندمان آن را نیز به حداکثر رسانده و می‌تواند نقش چشمگیری در زمینه کاهش خرابی‌های موتور Yamaha nmax 155 ایفا کند.

در واقع باید گفت که مهم نیست که موتور سیکلت مورد استفاده شما توسط چه برندی ساخته شده است، زیرا این وسیله نقلیه ممکن است بنابه هر دلیلی خراب شود یا مشکلی برایش پیش بیاید که به هر حال نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات و لوازم یدکی داشته باشد. به همین خاطر هم آشنایی با قطعات یدکی موتور سیکلت می‌تواند به شما این امکان را می‌دهد که حتی بدون تعمیرکار و مکانیک حرفه‌ای، قطعات مورد خراب را به سادگی تعویض کرده و عملکرد موتور سیکلت خود را بهبود ببخشید. در ادامه این بخش قصد داریم شما را با اصلی‌‌ترین قطعات یدکی موتور یاماها ان مکس آشنا کنیم.

قطعات باماها ان مکس155

کلاچ و گیبرکس موتورسیکلت یاماها ان مکس 155

دو مورد از قطعات یدکی مهم موتورهای یاماها، کلاچ و گیربکس هستند. کلاچ همانطور که در جریان هستید به منظور تعویض دنده و یا متوقف کردن موتورسیکلت ساخته شده است. کلاچ در واقع حرکت موتور را از سیستم انتقال قدرت و پیشرانه به صورت موقت قطع کرده و می‌تواند به حرکت چرخ عقب کمک کند. گیربکس نیز پس از موتور برجسته‌ترین قطعه در موتور سیکلت‌های کمپانی یاماها به شمار می‌آید که توسط دیسک و صفحه به موتور اتصال پیدا خواهد کرد.

ضرورت خرید سر سیلندر برای موتور YAMAHA NMAX 155

سرسیلندر بر روی سیلندر قرار گرفته و در میان فضای این دو قطعه نوعی انفجار را به وجود می‌آورد. سپس نیروی حاصل از چنین انفجاری به پیستون وارد شده و در مرحله بعدی به شاتون و میلنگ می‌رسد و موجبات حرکت موتور سیکلت شما را فراهم می‌کند. عموما در بخش سرسیلندر نیز قطعاتی مانند سوپاپ، فنرهای سوپاپ، کاسه نمد سوپاپ و همینطور گیت سوپاپ واقع شده‌اند.

اگزوز و زنجیر موتور سیکلت یاماها 155

اگزور به قطعه‌ای گفته می‌شود که در بخش بیرونی موتور سیکلت واقع شده است و با هدف دفع گازهای خروجی حاصل از احتراق آن را نصب می‌کنند. مزیت دیگر استفاده از اگزوز دفع صداهای ناخوشایند موتور است. البته بهتر است بدانید که اگزوز به تنهایی معمولا نمی‌تواند گازهای آلاینده را کاهش دهد یا حذف کند و به این منظور از کاتالیزور استفاده می‌کنند.

لوازم فابریک ان مکس155

باتری از لوازم یدکی موتور سیکلت YAMAHA است

باتری از قطعات مهم موتورسیکلت می‌باشد و سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی با برق باتری وارد مدار خواهد شد. این در شرایطی است که در موتورسیکلت های قدیمی‌مانند موتور هوندا سی جی نیازی به باتری نیست و برق خود را آلترناتور تامین می‌کند.

رینگ و پیستون یاماها 155

رینگ حلقه‌ای از جنس فلز، پلاستیکی یا لاستیکی است که بر روی جسم دیگری عمدتا جسم های استوانه‌ای حلقه می‌شود. پیستون برای انجام وظایف خود نیاز به حرکتی راحت و دور از اصطکاک درون سیلندر دارد و با کمک رینگ این مهم انجام می‌شود. پیستون اصولا قطعه‌ای استوانه‌ای با شیارهایی بر روی بدنه خود است که بر روی شیارها رینگ ها قرار می‌گیرند. رینگ پیستون به دو دسته روغنی و فشاری تقسیم می‌شوند و خوب است بدانید که تعداد رینگ‌ها بین سه تا هفت عدد تغییر می‌کنند و به نوع موتور و تراکم مورد نطر مخلوط هوا و سوخت قابل تعیین می‌باشد.

شاتون و لاستیک

یکی دیگر از اقلام مهم برای ساخت تمامی موتورسیکلت‌ها شاتون است که نقش آن کمک به برقراری اتصال میان پیستون و میلنگ است. شاتون‌ها معمولا از جنس فولاد ساخته می‌شوند و مقاومت بالایی دارند. اما چرا خرید این مورد از لوازم یدکی برای موتور یاماها ان مکس 155 مهم است؟

شاتون باید بتواند ضربات ناشی از احتراق را تحمل کرده و همچنین باید قادر باشد نیرویی که پیستون‌ها وارد می‌شود را تحمل کند. لاستیک علاوه بر جنبه زیبایی برای موتور سیکلت مسئولیت تحمل وزن موتور سیکلت را بر عهده دارد. امروزه درصد بالایی از موتورسیکلت‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند لاستیک‌هایی پهن دارند که همین مساله تجربه سواری نرم را برای رانندگان فراهم می‌کنند.

لوازم یدکی یاماها

برترین لوازم یدکی برای یاماها 155 را از وب سایت موتور 360 بخواهید

موتورسیکلت یاماها ان‌مکس به منظور مقابله با چالش‌های سفرهای شهری طراحی شده است. به همین خاطر انتخاب مناسبی برای موتورسواری در جاده‌های شهری و حتی برون‌شهری است. این موتورسیکلت به‌ دلیل طراحی جذاب و مدرن، موتور پرقدرت، کم‌ مصرف بودن و امکاناتی مانند ترمز ABS، گزینه ایده‌آلی برای افرادی است که می‌خواهند موتورسواری راحت و ایمنی را تجربه کنند.

یکی از آنلاین شاپ‌های معتبر در زمینه فروش لوازم یدکی برای برندهای معتبر و بین‌المللی موتورسیکلت در کشور، وب سایت موتور 360 است. شما با مراجعه به دسته‌بندی مخصوص موتور YAMAHA NMAX155 در وب سایت ما می‌توانید این لوازم یدکی را با ضمانتنامه اصالت کالا و با پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته خریداری کنید.

برچسب ها :
با ما ایمن و لوکس برانید.