مطالب مرتبط

آپاچی 200 | موتورسیکلتی بی‌نظیر

دسته بندی ها

بدون دسته بندی

زمان مورد نیاز برای مطالعه

5 دقیقه

آپاچی 200 | موتورسیکلتی بی‌نظیر از سری آپاچی شرکت تی وی اس

موتور آپاچی 200 فروش موفقی را در کشور تجربه کرده است

موتور سیکلت RTR TVS 200 از محصولات کمپانی موتورسیکلت‌سازی هندوستان یعنی tvs است که از سال 2016 میلادی در فهرست تولیدات این شرکت موتورسیکلت‌سازی به عنوان نسخه‌ای پیشرفته‌تر برای مدل 180 آپاچی به بازارهای جهانی عرضه شد. به طور کلی آپاچی 200 فروش موفقی را در کشور تجربه کرده است و یکی از پرطرفدارترین موتورسیکلت‌ها در این کلاس به شمار می‌آید. در این مطلب از وب سایت موتور 360 قصد داریم شما را با مهم‌ترین مشخصات فنی و ظاهری این موتورسیکلت جذاب آشنا کنیم.

قطعات یدکی اپاچی200 اصلی

مشخصات ظاهری و سبک طراحی به کار رفته در موتورسیکلت RTR TVS 200

در صورتی که به نیم رخ موتورسیکلت آپاچی دویست توجه کنید، متوجه خواهید شد که با محصولی خاص از سری آپاچی کمپانی tvs مواجه هستید. این آپاچی دارای ظاهری مهیج است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. ضمنا باید اشاره کنیم که ظاهر این دستگاه موتورسیکلت در مقایسه با مدل آپاچی تحولات چندان گسترده‌ای را تجربه‌ نکرده است. طرح کاسه چراغ جلو به شکل تند و تیز طراحی شده و از چینش داخلی لامپ‌های ال ای دی به صورت بومرنگ استفاده شده است. کمک‌های تلسکوپی طلایی رنگ و دیسک ترمز گلبرگی هم نمای جلو را به شکلی خوشایند کرده است. در ادامه این بخش قصد داریم شما را با دیگر مشخصات ظاهری RTR TVS 200 آشنا کنیم.

صفحه کیلومتر آپاچی دویست از نوع دیجیتالی و با طراحی متقارن است

به طور کلی صفحه کیلومتر موتورسیکلت آپاچی 200 از نوع دیجیتال و به همراه طراحی متقارن است و تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر مدل‌های BMW طراحی و ساخته شده است. اصولا طراحی باک این موتورسیکلت ظاهری به مراتب خوش‌تراش را برای اجزای این موتورسیکلت فراهم کرده است و در آن دیگر خبری از فلاپ‌های جانبی موتور آپاچی 180 نیست.

طرح زیبای درب باک و استفاده از صندلی‌های جلو و عقب دو تکه غیر همسطح

طرح زیبای درب باک، استفاده از صندلی‌های جلو و عقب دو تکه غیر همسطح و همچنین دستگیره عقب با طراحی شبیه به لوگوی بتمن، از دیگر جاذبه‌های بصری آپاچی ۲۰۰ به شمار می‌آیند. طراحی منبع اگزوز نیز به صورت دوگانه و با دو خروجی انجام شده که گرچه در نوع خود جدید به نظر می‌رسد اما شاید در قیاس با ظاهر کلی موتورسیکلت آپاچی ۲۰۰ چندان هماهنگ جلوه نکند.

ال سی دی صفحه کیلومتر و رینگ‌های موتورسیکلت آپاچی 200

به طور کلی درون درون LCD صفحه کیلومتر شاهد نمایش داده‌هایی همچون سرعت، دور موتور، پیمایش مسافت، ساعت، نشانگر دنده و سایر موارد هستیم که از خوانایی مناسبی برخوردار هستند. لازم به توضیح است که اهرم پایی تعویض دنده نیز از کیفیت ساخت بالا و پرداخت آلومینیومی سود می‌برد.

اما رینگ‌های این مدل از آپاچی چه خصوصیاتی دارند؟ اصولا رینگ‌های این موتورسیکلت کمپانی تی وی اس از نوع 17 اینچی هستند و عرض تایرهای جلو و عقب نیز به ترتیب معادل با 90 و 130 میلی‌متر هستند که این مساله نشان از بدون تغییر ماندن پهنای لاستیک جلو دارد. به طور کلی باید بگوییم طراحی عمومی تی وی اس آر تی آر ۲۰۰ (آپاچی ۲۰۰)، سبک عمومی زبان طراحی کمپانی هندی TVS را حفظ کرده و می‌تواند جوان‌ترها را تحت تاثیر قرار دهد.

لوازم یدکی موتور اپاچی200 اورجینالا

نگاهی به مشخصات و قابلیت‌های فنی آپاچی آر تی آر ۲۰۰

خوب است بدانید که RTR TVS 200 از یک پیشرانه چهار زمانه، 4 عدد سوپاپ، تک سیلندر کاربراتوری یا انژکتوری و همینطور گیبرکس 5 دنده کمک می‌گیرد. بیشترین قدرت موتور کاربراتری این موتور معادل با 20.3 اسب بخار در 8500 دور در دقیقه است و بیشترین مقدار گشتاور آن هم به 18.1 نیوتون متر در 7000 دور در دقیقه خواهد رسید.

در ضمن باید اشاره کنیم که قدرت نمونه انژکتوری هم تقریبا در همین محدوده است و ماکسیمم توان خروجی آن معادل با 21 اسب بخار در 9000 دور در دقیقه می‌باشد. همچنین بیشینه گشتاور به دست آمده در موتور سیکلت آپاچی 200 1705 نیوتون متر در 7000 هزار دور در دقیقه است که آن را از این نظر در مقایسه با موتورسیکلت‌های مشابه‌، کم نظیر کرده است. در ادامه این قسمت اطلاعات جامعی در خصوص دیگر مشخصات فنی موتورسیکلت RTR TVS 200 در اختیار شما قرار خواهیم داد.

وضعیت کلاچ آپاچی 200 و میزان مصرف سوخت آن

کلاچ آپاچی 200 از نوع دستی است و وزن خالص آن نیز به طور تقریبی به 148 کیلوگرم می‌رسد. حجم مخزن سوخت در این موتور سیکلت معادل با 12+2.5 لیتر خواهد بود. شتاب ۰ تا ۶۰ موتورسیکلت آپاچی200 معادل ۳.۹ ثانیه است و حدود ۱۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت درجا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اما وضعیت سیستم سوخت‌رسانی در آپاچی دویست به چه شکل است؟

به طور کلی میزان مصرف سوخت در این موتورسیکلت هندی عددی در حدود 2.1 لیتر در 100 کیلومتر طبق نظر کارشناسان برآورد می‌شود. در خصوص سیستم تعلیق این موتورسیکلت هم باید خاطر نشان کنیم که تعلیق جلویی از نوع تلسکوپی روغنی است و در بخش عقب هم از سیستم تعلیق تنظیم شونده 7 مرحله‌ای گازی استفاده شده است.

لوازم اورجینال اپاجی200

ابعاد موتورسیکلت آپاچی 200 در زمینه فاصله بین دو محور و ارتفاع زین

این موتورسیکلت دارای طول برابر با ۲۰۵ سانتی متر است و عرض آن به ۷۹ سانتی‌متر می‌رسد؛ ارتفاع موتورسیکلت آپاچی ۲۰۰ نیز ۱۱۰ سانتی‌متر خواهد بود. همچنین ارتفاع زین این موتورسیکلت هندی نیز حدود ۸۰ سانتیمتر بوده و فاصله بین دو محور آن ۱۳۰ سانتیمتر ارزیابی شده است. حداقل فاصله کف موتورسیکلت تا زمین نیز ۱۸ سانتی متر برآورد می‌شود.

از دیگر امکانات و آپشن‌های موتورسیکلت آپاچی دویست می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استارت هندلی برقی
  • صفحه کیلومتر دیجیتال به همراه کیلومتر شمار
  • مسافت سنج
  • نشانگر بنزین
  • تایمر
  • رادیاتور روغنی
  • جک بغل
  • لامپ‌های ال ای دی
  • چراغ راهنمای روی آینه‌ها
  • دیلایت
  • ترمزهای دیسکی عقب و جلو
  • رینگ فولادی اسپرت

تجربه سواری با آپاچی 200 چگونه است؟

بعد از اینکه سوییچ را باز کنید مشاهده خواهید کرد که همه آمپرسنج‎‌های صفحه کیلومتر روشن شده و به راننده آلارم می‌دهد. اصولا عملکرد استارت به این شکل است کهع بسیار نرم است و این موتور سیکلت نیز به لطف استفاده از 4 سوپاپ به نرمی شروع به کار کردن می‌کند. سیستم کلاچ از نوع روغنی و اهرم سیمی است که همین مساله نیز باعث عملکرد نرم مجموعه کلاچ می‌شود.

قطعات اورجینال اپاچی200 کامل

جعبه دنده 5 سرعته وظیفه خود را در تعویض دنده‌ها به نرمی انجام می‌دهد. میزان شتاب و چالاکی آپاچی ۲۰۰ در مقایسه با برادر قبلی خود یعنی آپاچی ۱۸۰ بهتر شده و رضایت بیشتر کاربران را به دنبال خواهد داشت. نحوه شتاب گیری تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت بسیار مهیج‌تر صورت می‌پذیرد اما این فرایند تا دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با کندی بیشتری به سرانجام می‌رسد. همچنین حدود ۲۴ تا ۲۵ ثانیه طول می‌کشد تا آپاچی ۲۰۰ به حداکثر سرعت خود یعنی حدود ۱۲۷ تا ۱۲۸ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

با در نظر گرفتن با پهنای بیشتر تایر عقب می‌توان چسبندگی مناسبی را در سر پیچ‌ها تجربه کرد و مسیرهای منحنی شکل را با اطمینان خاطر بیشتری طی کرد. در نهایت باید بگوییم که سواری آپاچی 200 نسبتا نرم بوده و هندلینگ مناسبی را در سطح شهر در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

چرا باید اقدام به خرید لوازم یدکی موتورسیکلت آپاچی 200 کنیم؟

یکی از دلایل خرید لوازم یدکی برای موتور آپاچی دویست این است که این محصولات طول عمر بالاتری در مقایسه با لوازم یدکی فیک دارند. چرا که قطعات اصل می‌توانند بین 6 تا 7 سال ماندگاری داشته باشند و بدون بروز هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهند.

شرایطی را تصور کنید که در آن یک سنسور اکسیژن را برای این مدل موتورسیکلت خریداری کرده‌اید. این سنسور وظیفه دارد تا بررسی کردن میزان جریان هوا، مصرف سوخت و همینطور میزان آلایندگی موتور را کاهش بدهد. در صورتی که سنسور اکسیژن اصل را برای موتور سیکلت خود خریداری کرده باشید، متوجه خواهید شد که این تنظینات به بهترین شکل ممکن اجرا خواهند شد و موتور شما پایین‌ترین مصررف سوخت و میزان آلایندگی را خواهد داشت.

اپاچی200 لوازم یدکی اورجینال

از مهم‌ترین لوازم یدکی موتور سیکلت RTR TVS 200 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دو عدد شمع
  • پیستون
  • انجین
  • گیربکس
  • صفحه کلاچ
  • اهرم گاز
  • سیستم ترمز
  • باک موتور
  • گارد موتور سیکلت

قطعات اورجینال اپاچی200

خرید قطعات یدکی اورجینال و باکیفیت برای RTR TVS 200 در موتور 360

یکی دیگر از دلایل خرید قطعات یدکی اورجینال و باکیفیت برای موتورسیکلت‌های سری آپاچی 200، این است که خرید این محصولات منجر به بروز خطا در کامپیوتر نخواهند شد. از طرفی قطعات یدکی تقلبی تاثیر منفی مستقیمی بر روی موتور خواهند داشت و عملکرد کلی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. یکی از معتبرترین مجموعه‌های فعال در سطح کشور در زمینه فروش انواع لوازم یدکی برای مدل‌های مختلف موتور آپاچی، وب سایت موتور 360 است. با خدمات مجموعه ما شما می‌توانید بعد از دریافت مشاوره از سوی کارشناسان، اقدام به خرید لوازم یدکی مورد نیاز خود برای موتورسیکلت آپاچی 200 خود کنید.

سوالات متداول

موتور سیکلت RTR TVS 200 چه نقاط قوتی دارد؟

برخورداری از قدرت ترمزگیری بالا، طراحی ظاهری منحصر‌به‌فرد، سطح تکنولوژی قابل قبول و سواری مناسب از جمله نقاط قوت این موتورسیکلت پرطرفدار در بازار ایران به شمار می‌آیند.

مهم‌ترین لوازم یدکی موتور آپاچی 200 شامل چه مواردی هستند؟

شمع‌های مورد استفاده در موتور، پیستون، انجین، گیربکس، صفحه کلاچ، اهرم گاز، سیستم ترمز، باک موتور و گارد موتور سیکلت از جمله این موارد هستند.

برچسب ها :
با ما ایمن و لوکس برانید.