مزایای موتور آپاچی 180
مطالب مرتبط

آپاچی 180 | موتوری با ظاهری جذاب و عملکرد فنی قابل قبول

دسته بندی ها

بدون دسته بندی

زمان مورد نیاز برای مطالعه

6 دقیقه

آپاچی 180 | موتوری با ظاهری جذاب و عملکرد فنی قابل قبول

آپاچی 180 یا آپاچی RTR 180؛ از موفق‌ترین موتورسیکلت‌های بازار ایران

کمپانی Tvs موتور، سومین تولیدکننده بزرگ موتور سیکلت در هند است که سالیانه به صورت میانگین بین 3 تا 4 میلیون دستگاه موتورسیکلت را تولید و به فروش می‌رساند. در همین راستا آپاچی 180 یکی از محصولات سری نیکد کمپانی هندی تی وی اس است که مدتی است به بازار کشورمان راه یافته و توانسته با توجه به ظاهر جذاب و عملکرد فنی قابل قبول به یکی از گزینه‌های محبوب ۱۸۰ سی سی موجود در بازار موتورسیکلت ایران تبدیل شود.

بررسی اپاچی180

موتور به کار رفته در آپاچی 180 حجمی برابر با 177 سی سی، 1 سیلندر و 2 سوپاپ دارد و می‌تواند 17 اسب بخار قدرت و 15.5 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این مطلب از وب سایت موتور 360 قصد داریم شما را با آپاچی 180 آشنا کنیم.

موتورسیکلت آپاچی 180 طراحی جذاب و کاربردی دارد

به طور کلی موتور سیکلت RTR 180 ظاهری اسپرت و خوشایند دارد. به همین منظور طرح کاسه چراغ، باک و فلاپ‌های پایین بدنه از اشکال هندسی هیجان‌انگیز و خطوط شکسته‌ای ترسیم شده است تا همین حال و هوای اسپرت در ذهن اشخاص به وجود بیاید. سبک خاص طراحی به کار رفته در آپاچی RTR 180 منجر به این شده تا آیرودینامیک و میزان مقاومت هوا تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و این موتور سیکلت بتواند به راحتی قابلیت حرکت در جریان باد را داشته باشد. در ضمن نرخ شکافت هوا در این موتور ارتقا یافته است.

در این بین نوع طراحی باک و حالت برجسته اطراف آن توانسته نمایی تقریبا عضلانی و خوش‌فرم برای این موتورسیکلت اسپرت هندی رقم بزند. در نمای روبرو نیز طرح چراغ جلو از هماهنگی بسیار مناسبی با سایر المان‌های اصلی بدنه برخوردار بوده و چهره‌ای قاطع و مصمم به آپاچی 180 بخشیده است.

استفاده از دیسک‌های ترمز گلبرگی شکل، رینگ‌های شش بازویی و همچنین پنل استیل روی منبع اگزوز یکدست مشکی رنگ، حالتی خوشایند و تاحدی مرموز به نمای ظاهری این موتورسیکلت بخشیده است. طرح چراغ عقب، دستگیره‌های انتهایی صندلی بعلاوه گلگیر عقب نیز جلوه مناسب و هماهنگی برای نمای پشت آپاچی 180 پدید آورده است.

سایر المان‌های جذاب طراحی آپاچی 180 به شرح زیر هستند:

  • استفاده همزمان از نشانگرهای آنالوگ و دیجیتال در صفحه کیلومتر
  • طرح فیبر کربن
  • اطلاعات مورد نیاز راننده با خوانایی مطلوب در شرایط نوری مختلف، در اختیار موتورسوار قرار می‌گیرد

موتور سیکلت RTR 180 برعکس رقبای خود کاسه چراغ متوسطی دارد

در این بخش می‌خواهیم شما را با مشخصات سیستم الکترونیک و روشنایی موتور آپاچی 180 آشنا کنیم. به طور کلی Apache RTR 180 ABS برخلاف همتایان خود، کاسه چراغ نسبتا متوسط و بزرگی دارد. ساختار سیستم روشنایی این موتور سیکلت به گونه‌ای است که در تاریکی شب با نور پایین فاصله تقریبی تا 4 متر و با نور بالا در حدود 8 متر را روشن می‌کند. از طرفی چراغ جلوی Apache RTR 180 با داشتن طرحی به ظاهر خندانه نوعی انرژی مثبت را به موتور سوار و سایر افراد منتقل می‌کند.

در ضمن باید اشاره کنیم که در دو طرف چراغ اصلی جلو 2 عدد لامپ خلاصی زیبا مانند بیشتر موتورسیکلت‌ها استفاده شده که بر زیبایی آن اضافه می‌کنند. چراغ‌های راهنمای این موتور آپاچی سطح روشنایی وسیعی دارند و به بهترین شکل ممکن می‌توانند در هنگام تغییر مسیرهای شما دیگر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه کنند. پایه‌های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند. اما چراغ عقب چه خصوصیاتی دارد؟ چراغ عقب با داشتن طراحی نسبتا ساده و کاسه چراغ پهن خود به شکل هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده است.

لوازم یدکی اپاچی اورجینال

ویژگی‌های سیستم ترمزگیری آپاچی 180

به طور کلی باید بگوییم که ترمزهای موتورسیکلت آپاچی 180 در مقایسه با همتایان خود هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بهبود قابل توجهی پیدا کرده‌اند. ترمزهای Apache RTR 180 هم در بخش جلو و هم در عقب از نوع دیسکی هستند. اما تفاوت بارز در سیستم ترمزگیری این موتور، به کارگیری سیستم در آن است؛ به شکلی که در سرعت‌های بالا 70 کیلیومتر در ساعت می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری را برای راکب به همراه داشته باشد. همچنین در طول سرعت‌های متوسط رو به بالا کنترل موتورسیکلت از دست خارج نشده و معمولا نیز موتورسیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف خواهد شد.

سیستم تعلیق و فنربندی Apache RTR 180

یکی از برتری‌های موتوسیکلت آپاچی 180، سیستم تعلیق و فنربندی آن است. اما این سیستم تعلیق و فنربندی چه ویژگی‌هایی دارد؟ به طور کلی کمک‌های Apache RTR 180 به علت استفاده از سیستم کمک فنرهای گازی نیتروژنی بسیار نرم هستند و تجربه رانندگی دلپذیری را در جاده‌ها و خیابان‌های مملو از عوارض برای کاربران به همراه خواهند داشت.

شاید در نگاه اول با خود بگویید که این سیستم تعلیق و فنربندی چندان کارایی ندارد در صورتی که در رانندگی‌های طولانی مدت و یا در شوک‌های ناشی از دست‌اندازهای سطح خیابان‌ها می‌تواند جلوی هر نوع شوک و ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را به بهترین شکل ممکن بگیرد.

کنسول و نشانگرهای دسته فرمان Apache RTR 180

خوب است بدانید که کنسول Apache 180 بخشی کامل و زیبا دارد که تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب یک سیستم ترکیبی آنالوگ و دیجیتال به او ارائه می‌کند. اساسا کنسول این موتورسیکلت کامل است و به دو قسمت آنالوگ آپاچی که در سمت راست قرار داده شده و بعضی از نشانگرها که شامل چراغ چک بنزین و چراغ چک سیستم برق هستند، تقسیم می‌شود.

در بخش مرکزی و سمت راست هم دور موتور عقربه‌ای و برقی است و صفحه کیلومتر هم دیجیتالی و از نوع Led است که دربرگیرنده نمایش ساعت، سرعت، مسافت و میزان بنزین است. اما خوب است بدانید که یک آپشن جدید هم در این نمایشگر به کار رفته است و آن هم نمایش ماکسیمم سرعت دست یافته است که به منظور تست تاپ اسپید نهایی در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایر دکمه‌ها و اقلام قرار داده شده در دسته فرمان به شرح زیر هستند:

  • استارت
  • تنظیم روشنایی نور بالا و پایین
  • بوق
  • دکمه فلاشرها

قدرت، شتاب و میزان مصرف سوخت موتورسیکلت آپاچی 180

به طور کلی موتور آپاچی ۱۸۰ دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی ۱۷۷.۴ سی سی با توان ۱۲.۵۲ کیلوات و گشتاور ۱۵.۵ نیوتن متر به همراه گیربکس ۵ دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور ساده پیستونی و سیستم استارت الکتریکی هندلی با میزان مصرف متوسط سوخت ۳.۲ لیتر در هر 100 کیلومتر است.

قدرت اسمی موتور apache rtr 180 چقدر است؟ قدرت اسمی این موتورسیکلت چند منظوره 17 اسب بخار است اما در واقعیت به علت وزن بالای موتور و فشار واره باد به موتور و راننده، قدرت واقعی آن برابر با 15.2 اسب بخار می‌باشد. اما با در نظر گرفتن حجم موتور قدرت 15 اسب برای یک موتور 177 سی سی کاملا ایده‌آل است و در جاده‌ها با میزان شیب 10 درصد با قدرت و سرعت مطلوبی بدون کاش دنده می‌تواند به حرکت خود در طول مسیر ادامه بدهد. شتاب اولیه این موتور با گشتاوری در حدود 15.5 نیوتن متر از صفر تا 80 کیلومتر در 16.3 ثانیه انجام می‌شود.

در ضمن باید اشاره کنیم که مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ لیتر در هر ۱۰۰Km است. که با افزایش سرعت تا ۱۰۰km تا ۴.۶ لیتر نیز می‌رسد و با یک باک ۱۶ لیتری شما می‌توانید ۳۵۰ کیلومتر را طی کنید.

ضرورت خرید لوازم یدکی اورجینال برای موتورسیکلت آپاچی 180

در صورتی که در حال حاضر موتورسیکلت آپاچی 180 دارید و یا قصد خرید این موتور سیکلت را دارید، یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کنید، خرید لوازم یدکی اورجینال و باکیفیت است. اما چرا باید لوازم یدکی اصل خریداری کنید. یکی از این دلایل طول عمر بالاتر است. به طور کلی قطعات اورجینال موتور آپاچی 180 موجود در وب سایت موتور 360 به گونه‌ای هستند که بیشترین بازدهی را برای شما دارند. موردی بعدی مربوط به افزایش سلامت قطعات دیگر می‌شود. اصولا آن دسته از قطعاتی که تقلبی هستند به علت عملکرد نامناسب خود می‌توانند به تدریج به سایر قطعات موتور آپاچی آسیب جدی وارد کنند

قطعات اپاچی18.

این لوازم یدکی به شرح زیر هستند:

  • گارد
  • گیربکس
  • انجین
  • صفحه کیلومتر
  • لنت‌ها
  • چراغ‌ها
  • رینگ‌ها

لوازم اپاچی اصلی

لوازم یدکی آپاچی 180 را از وب سایت موتور 360 تهیه کنید

در صورتی که قصد دارید لوازم یدکی مخصوص آپاچی 180 را خریداری کنید، باید در هنگام خرید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. از جمله این موارد می‌توان به اصالت قطعه، سلامت آن، پلمب بودن بسته‌بندی و موارد دیگر اشاره کرد. موتور سیکلت APACHE RTR 180 قطعات مختلفی دارد که شما می‌توانید در وب سایت موتور 360 به عنوان یکی از مراکز برتر در زمینه عرضه انواع لوازم یدکی موتور، این قطعات را با ضمانت اصلت کالا و کمترین قیمت تهیه کنید.

سوالات متداول

چه نکاتی را باید برای نگهداری اصولی از آپاچی رعایت کنیم؟

سرویس‌های دوره‌ای موتور، استفاده از قطعات اصلی، تمیز نگه داشتن موتور، بررسی فشار باد تایر ،روغن‌کاری بخش‌های متحرک مانند زنجیر و تعویض روغن به موقع از جمله این اقدامات هستند.

در آپاچی 180 از چه قطعاتی استفاده شده است؟

گارد، گیربکس، انجین، صفحه کیلومتر، لنت، چراغ و رینگ از جمله لوازم یدکی موتورسیکلت آپاچی 180 هستند که در وب سایت موتور 360 می‌توانید این موارد و سایر لوازم یدکی این موتور را خریداری کنید.

برچسب ها :
با ما ایمن و لوکس برانید.